Fürstenberg Institut GmbH
Gorch-Fock-Wall 3 · 20354 Hamburg
Telephone: +49(0)40 / 38 08 20-0 · Fax: +49(0)40 / 38 08 20-20
E-mail: info@fuerstenberg-institut.de
Managing director: Reinhild Fürstenberg, Marco Walker
VAT no.: DE198302475 · HRB 68270 Hamburg
To maker it easier to read this website, we have not always differentiated between the genders when referring to different people. The terms used, such as employees, apply equally to men and women. Uses of a single pronoun are for editorial reasons alone and serve no other purpose.
CORE4 GmbH & Co. KG | Hanover | www.core4.de
No liability is accepted for the correctness of this publication, despite careful examination.
All data, images and graphics are protected by copyright.
© 2018 Copyrights reserved.
The contents and works produced by the site operator on this site are subject to German copyright. The duplication, editing, distribution and any form of use outside the bounds of copyright law require the written consent of the relevant author or producer.
If the contents of this site were not produced by the operator, the copyrights of third parties are observed. If you nevertheless become aware of a copyright infringement, please notify us accordingly. If we become aware of such legal infringements, the relevant contents will be removed immediately.
Image credits:
Institute images/employees and portraits (selection): Markus Schwarze
Group image of Institute employees: Saskia Schütte
Stock photos:
MuttermitKind© vgajic_iStock
ErwachsenerSohnundEltern© nullplus_iStock
KolleginnenPause© bernardbodo_iStock
VaterBabyKaffeetrinken© Halfpoint_iStock
Onlineberatung© Kaspars-Grinvalds_Fotolia
Bespraechung© Jacob Lund_Fotolia
LaechelnderMann© Szepy
Haendeschuetteln©PeopleImages_iStock
LiteraturLinks© demaerre_iStock
Kollegen-im-Gespräch© Georgijevic
ältere-Kollegin©alvarez_iStock
Zuhören©kupicoo_iStock
Zeitungs lesen© seb_ra_iStock
Vortrag© PeopleImages_iStock
Kollegen am Schreibtisch© Sidekick_iStock
Homeoffice-mit-Kind© AleksandarNakic_iStock
VaterKinderSchulweg©Geber86_iStock
Frau-Büro-Handy© vgajic_iStock
weibliche Führungskraft© contrastwerkstatt_Fotolia
Führungskraft-in-Gespräch©vgajic_iStock
Kollegen am Schreibtisch©Website_Sidekick_iStock
Meeting mit Lifestream©vgajic_iStock
müde-Arbeiterin_Büro©deagreez_Fotolia
Spaß-bei-der-Arbeit©shironosov_iStock
altersgenmischte-Teams©contrastwerkstatt_iStock
Kollege-mit-Rollstuhl© WavebreakMediaMicro_iStock
Mittagspause ©Wavebreakmedia_iStock
Entspannung© FurmanAnna_iStock
Rauchen© buenaventura13
Sucht© HansJrg_Fotolia
Freizeit_Mitarbeiterin© vgajic_iStock
Bankberater©svetikd_iStock
Industriearbeiter© industrieblic_Fotolia
älteres Paar im Bett© bernardbodo_iStock
auf dem weg zur Arbeit©alvarez_iStock
Auf dem Weg zur Arbeit©TommL_iStock
fensterputzen© Dan Race_Fotolia
AuPair©miodrag ignjatovic_iStock
Pflege von Angehörigen©FredFroese_iStock
Familie-am-Tisch© monkeybusinessimages_iStock
Familienhilfe© DGLimages_iStock
Sekt trinken ©katdoubleve_photocase
Bierglas halten ©m.voigt.1982_photocase
trauriger Mann ©Wavebreakmedia_istoc
Frau hält ihren unscharfen Kopf ©sophiaa_f_photocas
Geschäftsmänner im Gespräch ©shapecharge_iStock
Geschäftsmänner im Gespräch ©Steve Debenport_iStock
Ustawienia ciasteczek
Używamy plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę naszej strony internetowej i poprawić naszą komunikację z Tobą. Bierzemy pod uwagę Państwa wybory i wykorzystujemy tylko te dane, na które wyrazili Państwo zgodę.
Niezbędne ciasteczka
Te pliki cookie umożliwiają korzystanie z naszej strony internetowej poprzez włączenie podstawowych funkcji, takich jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów. Nasza strona nie może funkcjonować prawidłowo bez tych plików cookie.
Ciasteczka statystyczne
Te pliki cookie pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z naszą stroną internetową, zbierając informacje anonimowo. Dzięki tym informacjom możemy stale ulepszać naszą ofertę.
Ciasteczka marketingowe
Pliki te są używane do śledzenia odwiedzających strony internetowe. Intencją jest pokazanie reklam, które są istotne i angażujące dla indywidualnego użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i osób trzecich zajmujących się reklamą.